on januari 5, 2018

Revolutionaire ThermoTwin® biedt foodondernemers een moderne (to-go) (drink)oplossing

Oud-Beijerland, 5 januari 2018 – ThermoTwin® is de eerste dubbelwandige kunststofbeker op de markt met een innovatief see-through design. Ideaal voor een smaakmakende presentatie van bijvoorbeeld gelaagde koffiecreaties, thee, soepen en kleurrijke fruit- en ijsshakes. De dubbele wand garandeert een optimale isolatie en een minimale smaak- en temperatuuroverdracht van zowel warme als koude dranken.

“Terwijl de markt voor vloeibare consumptie volop in beweging is, blijft de vernieuwing op het gebied van disposable drinkbekers achter,” stelt Patrick Zevenbergen, Marketingmanager bij PACOMBI GROUP. “Er ontstaan steeds meer nieuwe, verrassende concepten en vooral (verse) thee is in opkomst. Sinds jaar en dag zijn kartonnen drinkbekers de standaard. ThermoTwin® doorbreekt deze traditie.”

Twice as nice

Voor het design van de nieuwe drinkbekers hebben de makers zich laten leiden door een aantal actuele (consumenten)trends. Dorine Koopmans, productmanager Depa, licht toe: “Consumenten worden kritischer en zijn steeds bewuster bezig met voeding. Transparantie is vandaag de dag een belangrijke verkoopstimulans. Met ThermoTwin® komt de foodondernemer letterlijk aan deze consumententrend tegemoet. Daarnaast is het bewezen dat een mooie presentatie de smaakbeleving positief beïnvloedt. Hoe mooier de presentatie, hoe aangenamer de smaakbeleving. Met ThermoTwin® worden gasten getrakteerd op een dubbele smaaksensatie: Zij proeven niet alleen met hun mond, maar ook met hun ogen.”

What you see is what you want

Ook vanuit de markt nam de vraag naar transparante bekers toe. “Drankjes zijn steeds vaker een creatie op zich en verdienen het om gezien te worden,” meent Dorine. “Neem bijvoorbeeld gelaagde koffiesoorten, thee variaties en soepen. Die komen in een ThermoTwin® beker maximaal tot hun recht. Bovendien wordt een opvallende presentatie steeds belangrijker. Zeker in een tijd waarin consumenten alles delen op Social Media is een ‘fotowaardige’ presentatie een must. ThermoTwin® komt aan deze eis tegemoet en geeft drankcreaties een opvallend en smaakmakend ‘podium’. Dat is wat klanten graag zien en waarmee ze gezien wíllen worden.”

Uniek Nederlands product

ThermoTwin® is een uniek Nederlands product. De bekers zijn gemaakt van 100% recyclebaar PP en worden CO2-neutraal geproduceerd op basis van zonne- en windenergie. Het uiterst sterke kunststofmateriaal is veilig en daarnaast is de beker geschikt voor meermalig gebruik.
ThermoTwin® is de ideale (to-go) drinkoplossing voor onder andere tankstations, lunchrooms, ijssalons, en thee- en koffiebars. ThermoTwin® wordt verhandeld onder het merk Depa®. De bekers zijn verkrijgbaar als complete set, inclusief deksels, rietjes en lepels.

De officiële lancering van het nieuwe disposableconcept vindt plaats tijdens de Horecava 2018. Vanaf dat moment zullen de drinkbekers verkrijgbaar zijn (in de webshop) bij de verschillende dochterbedrijven.

==================================================================

Meer informatie: depa.eu/nl/concepten/thermotwin/

Contactpersoon:
Dorine Koopmans
E: dorine.koopmans@pacombigroup.com
T: 06-28416825

Over PACOMBI GROUP (algemeen)

PACOMBI GROUP is een familiebedrijf, dat met zo’n 400 fte’s een jaaromzet van circa € 280 miljoen realiseert in verpakkingen, disposables en bedrijfsbenodigdheden. PACOMBI GROUP is actief in diverse markten, waaronder retail foodservice, industrie en de horti- en agri-business. Het gezamenlijk assortiment omvat meer dan 80.000 artikelen. Tot PACOMBI GROUP behoren Van der Windt Verpakking BV (Honselersdijk), Van der Windt Packaging (België), Van der Windt Packaging Ltd (UK) en Van der Windt Packaging Ltd (Ierland), Paardekooper Verpakkingen B.V. (Oud-Beijerland), Depa Disposables B.V. (Beuningen), PACOMBI HORTI, The LCA Centre (Beuningen), Halma Packaging B.V. (Beuningen) en PACOMBI GROUP Asia (Wuxi).

maartjePersbericht: Uniek op de markt: PACOMBI GROUP lanceert dubbelwandige transparante beker voor warme en koude dranken